Kawasaki Kips Owners

FORUM FOR ALL GENERATION OF KAWASAKI KIPS


    hantu letak paku di jalan motor

    Share

    rayslasher

    hantu letak paku di jalan motor

    Post by rayslasher on Mon Aug 23, 2010 12:00 pm

    Assalamualaikum wbt

    Saya ada memasuki forum bahasa inggeris, dan ada members yang membuka topik ini di dalam bahasa inggeris, oleh kerana kita lebih mudah berkomunikasi dalam bahasa melayu so.. saya buka topik ini untuk perbincangan..

    mambang

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by mambang on Mon Aug 23, 2010 3:49 pm

    hantu pontianak ker?..kalo pontianak kau paku kepala die balik laa

    paeach

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by paeach on Tue Aug 24, 2010 12:03 am

    mambang wrote:hantu pontianak ker?..kalo pontianak kau paku kepala die balik laa

    hahaha...
    bulan puasa xde agaknya...


    tapi kalau hantu yg leh cecah lantai kaki dia tu ada la..
    tu hantu yg nk cari pasal tu...
    Laughing

    sood_penang

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by sood_penang on Tue Aug 24, 2010 1:32 am

    haha.. bulan posa mlm2 owang g terawih...
    hantu kureng aktif.. hahah

    Smile Smile
    tp asa antu2 cam nie bole banteras nie...

    paeach

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by paeach on Tue Aug 24, 2010 1:38 am

    sood_penang wrote:haha.. bulan posa mlm2 owang g terawih...
    hantu kureng aktif.. hahah

    Smile Smile
    tp asa antu2 cam nie bole banteras nie...

    banteras? ntah la...
    CCTV mungkin dpt membantu...
    Very Happy

    sood_penang

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by sood_penang on Tue Aug 24, 2010 1:41 am

    maybe..
    bnyak gak cctv yang diperlukan 2...
    maybe letak dekat tempat panas..
    cyclops

    rayslasher

    wakenebeb!!

    Post by rayslasher on Tue Aug 24, 2010 3:32 pm

    Assalamualaikum semua kippers..

    saya pernah terkena kerja buatan hantu paku ni...

    agak SERAM JUGAKLAH CERITANYA.. satu hari bila saya nak keluar tetiba jer rasa tayar semacam..
    cam kurang angin... MISTERI jugak rasanya...

    so saya pun pegilah kedai motor suruh check tayar blakang saya..

    pomen kedai motor tu geleng pala sebab tayar motor saya telah di SANTAU dengan paku baru sepanjang 1 1/2 inci.. di ulangi.. 3 batang bukan 30 batang yer..
    nasib baik pakai michelin... kalau tidak menolaklah kat highway...

    pomen tu kesian kat saya sebab terkena santau tu lalu merekomen saya untuk guna
    penampal cecair... harga sebotol rm 12 jer...

    kalau guna patching getah pun 3 lubang dah rm15.00 so jimat lah rm3.00

    Pomen ni kebetulan pomen keta jugak.. so barang ni dia kata biasanya orang pakai kat
    tayar kereta.. saya kata oklah..kasi masyuk...

    so pomen ni pun masukkan cecair tu melalui lubang masuk angin kat tayar tu...
    pastu dah habis sebotol.. dia pun pam tayar tu dan check lubang lubang tu dan tunjuk kat saya...

    saya tengok ada cecair putih keluar dari lubang tu bersama gelembung udara... maksudnya bocor lagi ler tu.. kan?

    so pomen ni pun pusingkan tayar tu supaya lubang tadi tu duk kat bawah... dia kata supaya cecair tu boleh tutup lubang tu... tak lamalah dalam 5 saat dia biar
    dia pusing balik lubang tu ke atas... nampak lubang tu dah sumbat takder angin keluar dah.. saya masih blom konfiden... mana tahu kang jalan kang bocor balik...
    so.. untuk mengkonfidenkan saya pomen itu telah dengan sengaja menikam tayar motor saya menggunakan alat patching.. so nampaklah angin menolak keluar cecair putih melalui lubang tu... pastu dia buat benda sama... pusing bhg berlubang tayar tu ke bawah dalam 5 saat bagi cecair tu tutup lubang.. pastu tunjuk kat saya .. sama cam lubang lubang lain..semuanya takder keluar angin..

    Selepas dari itu, sehingga ke hari ini alhamdulillah.. tayar saya takder masalah...siap pernah pecut 185kmh pegi melaka... NO problemmm..

    Kalau tayar terkena santau paku selepas dah masuk cecair tu.. senang jer.. cabut santau paku yg terlekat kat tayar
    ... pastu pusing bahagian berlubang ke bawah... pastu pegi petrol station tambah angin balik..

    JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI... MISTERIII!!

    rayslasher

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by rayslasher on Tue Aug 24, 2010 4:09 pm

    rasanya rupa hantu paku ni cam dalam video ni kot...

    http://www.movieweb.com/movie/hellraiser-2009/pinhead-test-footage



    kurt2812

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by kurt2812 on Tue Aug 24, 2010 10:28 pm

    rayslasher wrote:Assalamualaikum semua kippers..

    saya pernah terkena kerja buatan hantu paku ni...

    agak SERAM JUGAKLAH CERITANYA.. satu hari bila saya nak keluar tetiba jer rasa tayar semacam..
    cam kurang angin... MISTERI jugak rasanya...

    so saya pun pegilah kedai motor suruh check tayar blakang saya..

    pomen kedai motor tu geleng pala sebab tayar motor saya telah di SANTAU dengan paku baru sepanjang 1 1/2 inci.. di ulangi.. 3 batang bukan 30 batang yer..
    nasib baik pakai michelin... kalau tidak menolaklah kat highway...

    pomen tu kesian kat saya sebab terkena santau tu lalu merekomen saya untuk guna
    penampal cecair... harga sebotol rm 12 jer...

    kalau guna patching getah pun 3 lubang dah rm15.00 so jimat lah rm3.00

    Pomen ni kebetulan pomen keta jugak.. so barang ni dia kata biasanya orang pakai kat
    tayar kereta.. saya kata oklah..kasi masyuk...

    so pomen ni pun masukkan cecair tu melalui lubang masuk angin kat tayar tu...
    pastu dah habis sebotol.. dia pun pam tayar tu dan check lubang lubang tu dan tunjuk kat saya...

    saya tengok ada cecair putih keluar dari lubang tu bersama gelembung udara... maksudnya bocor lagi ler tu.. kan?

    so pomen ni pun pusingkan tayar tu supaya lubang tadi tu duk kat bawah... dia kata supaya cecair tu boleh tutup lubang tu... tak lamalah dalam 5 saat dia biar
    dia pusing balik lubang tu ke atas... nampak lubang tu dah sumbat takder angin keluar dah.. saya masih blom konfiden... mana tahu kang jalan kang bocor balik...
    so.. untuk mengkonfidenkan saya pomen itu telah dengan sengaja menikam tayar motor saya menggunakan alat patching.. so nampaklah angin menolak keluar cecair putih melalui lubang tu... pastu dia buat benda sama... pusing bhg berlubang tayar tu ke bawah dalam 5 saat bagi cecair tu tutup lubang.. pastu tunjuk kat saya .. sama cam lubang lubang lain..semuanya takder keluar angin..

    Selepas dari itu, sehingga ke hari ini alhamdulillah.. tayar saya takder masalah...siap pernah pecut 185kmh pegi melaka... NO problemmm..

    Kalau tayar terkena santau paku selepas dah masuk cecair tu.. senang jer.. cabut santau paku yg terlekat kat tayar
    ... pastu pusing bahagian berlubang ke bawah... pastu pegi petrol station tambah angin balik..

    JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI... MISTERIII!!

    bro beli mana cecair tu?? pnah tgk dlm iklan tv..

    rayslasher

    cecair tampal sendiri untuk tayar tubeless

    Post by rayslasher on Wed Aug 25, 2010 12:38 am

    Untuk pengetahuan brother Kurt dan member kippers yang lain...

    Saya beli cecair tu dari sebuah workshop orang kita, on the way ke beranang.. Lokasi : selepas Tesco Semenyih, tapi sebelum entrance pertama Bandar Tasek Kesuma sebelah kiri jalan dekat ngan jambatan... kedai kecik jer.. tapi kalau datang dari kajang nampak workshop keta sebelah kiri dekat jambatan sebelum entrance bdr tasek kesuma..
    nak tengok goole map search Bandar Tasek kesuma

    Tapi memang berbaloi... pakai cecair tu... jimat kos dan tenaga, kalau kena santau paku, cecair tu bantu tutup lubang.. so kita boleh biar je paku tu terlekat dan cabut paku tu bila dah sampai tempat yang ada pam angin..cth pam minyak workshop @ rumah (kalau ada pam sendiri..)

    Untuk member kips yg ada motor dan kereta saya cadangkan untuk beli pam angin elektrik yg boleh di plug in ke kereta.. harganya sekitar RM38.00 boleh di dapati di Tesco... Pam ni berfungsi dengan sangat baik.. boleh menjimatkan tenaga... takyah susah susah nak tekan tarik pam... boleh pakai kat keta dan motor...

    setakat ni pam ni dah banyak memudahkan saya apabila tayar kereta / motor pancit..
    sebab ianya plug and play... pasang kepala hos ke lubang angin tayar motor/kereta .. pastu pasang socket ke tempat cucuh rokok.. pam pun jalan... tayar pun kembung... bila dah rasa cukup.. cabut jer soket dari tempat cucuh rokok...Sonang pa itu !!

    Satu peringatan : kalau nak pakai.. make sure enjin kereta dihidupkan takut bateri kereta kong plak nanti...

    Selamat Mencuba dan Selamat Berpuasa

    paeach

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by paeach on Wed Aug 25, 2010 12:46 am

    rayslasher wrote:Untuk pengetahuan brother Kurt dan member kippers yang lain...

    Saya beli cecair tu dari sebuah workshop orang kita, on the way ke beranang.. Lokasi : selepas Tesco Semenyih, tapi sebelum entrance pertama Bandar Tasek Kesuma sebelah kiri jalan dekat ngan jambatan... kedai kecik jer.. tapi kalau datang dari kajang nampak workshop keta sebelah kiri dekat jambatan sebelum entrance bdr tasek kesuma..
    nak tengok goole map search Bandar Tasek kesuma

    Tapi memang berbaloi... pakai cecair tu... jimat kos dan tenaga, kalau kena santau paku, cecair tu bantu tutup lubang.. so kita boleh biar je paku tu terlekat dan cabut paku tu bila dah sampai tempat yang ada pam angin..cth pam minyak workshop @ rumah (kalau ada pam sendiri..)

    Untuk member kips yg ada motor dan kereta saya cadangkan untuk beli pam angin elektrik yg boleh di plug in ke kereta.. harganya sekitar RM38.00 boleh di dapati di Tesco... Pam ni berfungsi dengan sangat baik.. boleh menjimatkan tenaga... takyah susah susah nak tekan tarik pam... boleh pakai kat keta dan motor...

    setakat ni pam ni dah banyak memudahkan saya apabila tayar kereta / motor pancit..
    sebab ianya plug and play... pasang kepala hos ke lubang angin tayar motor/kereta .. pastu pasang socket ke tempat cucuh rokok.. pam pun jalan... tayar pun kembung... bila dah rasa cukup.. cabut jer soket dari tempat cucuh rokok...Sonang pa itu !!

    Satu peringatan : kalau nak pakai.. make sure enjin kereta dihidupkan takut bateri kereta kong plak nanti...

    Selamat Mencuba dan Selamat Berpuasa

    dulu kwn den pon ada cerita jgk pasal cacair tu..
    tapi mcm xcaya (50-50)..dgar je la..
    kedai2 moto xrekemen pon pasal cacair tu..agaknya sebab dia takut rugi agaknya..
    mmg berguna la cecair tu..sng je bila bocor/kena santau..xperlu panik2..
    cheers cheers

    pelik jgk pam tu..xpenah dgar pon sebelum ni..pam tu pon bagus jgk..mmg menjimatkan tenaga la kalau camtu..
    masukkan socket je..

    cheers cheers cheers

    FaDziL

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by FaDziL on Tue Sep 14, 2010 11:04 pm

    tentang cecair tu, xleh ke kita tinggalkan je cecair tu kt dlm tyr yg masih baik?? in case kene paku, kita jz perlu cabut paku n cecair tu beroperasila kn? then isi angin.. camtu?

    Sponsored content

    Re: hantu letak paku di jalan motor

    Post by Sponsored content Today at 2:02 pm


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 2:02 pm