Kawasaki Kips Owners

FORUM FOR ALL GENERATION OF KAWASAKI KIPS


    Sumpah manusia

    Share

    alldisc

    Sumpah manusia

    Post by alldisc on Mon Dec 13, 2010 9:57 am

    Org tua2 ada berkata, kalau disumpah seorang manusia tu selalu, lambat laun akan menjadi juga.

    dalam agama Islam yang mengingatkan 'kata-kata itu ibarat doa'

    maknanya, jika seorang ibu selalu mengatakan begini -
    "budak atan ni, bila aku nak suruh pergi kedai asyik hilang saja. macam setan!!"

    bagaimana dengan kita pengguna jalanraya? sila lihat ayat contoh
    1. "isk mat motor ni. asik rempit aje. sket lagi kena side mirror keta aku. mampus lah kau eksiden"

    2. " isk budak motor biru tu, lampu merah pun diredahnya, kalau eksiden menyusahkan orang. mati pun bagus."

    adakah anda percaya dengan sumpahan? ada kawan bercerita.. cukup 40 org sumpah, mmg eksiden punya lah. he he... Smile

    p/s aku masa 20an mmg feveret jatuh motor ni. ada lah 8-9 kali dari umur 20 smpi 30. total semua sekali 14-15 kali kut... tapi rekod bersih sejak 2006. syukur alhamdulillah.

    fareastz

    Re: Sumpah manusia

    Post by fareastz on Mon Dec 13, 2010 10:29 am

    btol gak ayat kata2 itu doa...
    tapi sumer pon depend kat tuhan jugak....
    silap-silap ader yang terbalik plak...
    lagi kiter nak dier mati lagi lama dier hidup....
    akakaka...

    kipsjang

    Re: Sumpah manusia

    Post by kipsjang on Mon Dec 13, 2010 12:17 pm

    ada org kata, org yg kte benci tu la lama2 leh jadi org yg paling kte syg.
    sumpah seranah kt org lain..leh kena kt batang hidung sndri! xkan la Dia suka kte doakan musibah kpd org lain wlupn 40org doakan bnda yg sama. Dia kan al-Rahim..

    Sponsored content

    Re: Sumpah manusia

    Post by Sponsored content Today at 6:45 pm


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 6:45 pm