Kawasaki Kips Owners

FORUM FOR ALL GENERATION OF KAWASAKI KIPS


    Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Share

    carlnain

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by carlnain on Thu Jul 30, 2009 9:15 pm

    wadin wrote:Salam...
    Ini attach muka surat yang lebig clear:) Scanner baru skit:)

    [size=18]Akan bersambung.......[/size]

    time lepak2 jumaat mlmn bawak dtg bro ........ cheers cheers


    _________________
    Shocked Twisted Evil UnLeAsH ThE MoNstEr EnErGY Twisted Evil Shocked


    Mai buat duit....click n register beb pree je...http://www.catcheye.com.my/?r=92194 carl9-0173380851/0178484768

    kipas

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kipas on Thu Sep 17, 2009 4:12 pm

    VICTOR 150
    KR 150, KRR150
    KR150/A, KRR150, Victor
    KR150/H/J, KRZ, Serpico
    SERPICO 150, KRZ 150, KRX 150

    antara jenis2 kips


    _________________
    12/10/2008 dr kiri:skido,ali weng,koboi gurun,azzo,kipas,lumin,chokey

    22/01/2012 http://kips.forumotions.net/t2447-1st-tts-siang-2012-di-putrajaya-22-january-2012

    Guest
    Guest

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by Guest on Thu Sep 17, 2009 5:17 pm

    kipas wrote:VICTOR 150
    KR 150, KRR150
    KR150/A, KRR150, Victor
    KR150/H/J, KRZ, Serpico
    SERPICO 150, KRZ 150, KRX 150

    antara jenis2 kips

    aku de jumpa kr150c, ni jenis aper?? pastu carb dia pakai dellorto 32mm. ader kat tanjung karang, pakai fairing krz.

    kipas

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kipas on Thu Sep 17, 2009 5:44 pm

    sinclair wrote:
    kipas wrote:VICTOR 150
    KR 150, KRR150
    KR150/A, KRR150, Victor
    KR150/H/J, KRZ, Serpico
    SERPICO 150, KRZ 150, KRX 150

    antara jenis2 kips

    aku de jumpa kr150c, ni jenis aper?? pastu carb dia pakai dellorto 32mm. ader kat tanjung karang, pakai fairing krz.
    Tu kabreta AP125 kot...tak pon MITO125...sbb dellorto brand italy...kabreta vespa bapak aku pakai dellorto...stended kite dua jenis jer...antara yg terawal brand KEIHIN...kini MIKUNI...
    keihin tu tak kebanyakkannya flatside....mikuni roundside...yg flatside tu yg panas...byk penyangak rembat...


    _________________
    12/10/2008 dr kiri:skido,ali weng,koboi gurun,azzo,kipas,lumin,chokey

    22/01/2012 http://kips.forumotions.net/t2447-1st-tts-siang-2012-di-putrajaya-22-january-2012

    kr150c87

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kr150c87 on Thu Sep 17, 2009 7:04 pm

    Ape yg maksud ngan KR150C yeh, tu moto dan enjin number limited ke ?

    yg terpantas ? yg terbaik ?

    KR150C enjin model rare,dan mmg laju ke ?

    mcm2 ade..padahal gua punya victor paling lambat..maklumlah victor ni jenis x pakai baju...kan cuaca panas skrg,tetapi carb mmg menjadi kepanasan,so i terus toka local punya carb.tapi saiz besar.haha terkena pulak dak tu,haha ..carb ori nih mahal dan paling best skali..

    wan tuah

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by wan tuah on Sat Nov 07, 2009 4:36 pm

    baru ku tahu asal usul Kips ni...

    kr150c87

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kr150c87 on Sat Nov 07, 2009 6:28 pm

    kalau time dulu, zaman 1502 stroke. paling terpantas pikup TZM, dan NSR.mmg midrange ke topspeed paling terpantas,so kawasaki terpaksa keluarkan Cyclone utk mengatasi NSR RR,atau 150sp utk follow..

    carlnain

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by carlnain on Mon Nov 09, 2009 11:58 am

    kr150c87 wrote:kalau time dulu, zaman 1502 stroke. paling terpantas pikup TZM, dan NSR.mmg midrange ke topspeed paling terpantas,so kawasaki terpaksa keluarkan Cyclone utk mengatasi NSR RR,atau 150sp utk follow..

    nope bro , kawa terpaksa keluarkan cyclone coz tuk berentap dgn NSR SP .
    coz kuasa kuda yg sama tinggi .

    NSR SP -40hp

    Cyclone-39hp

    Nsr RR -30hp kalo x silap aku.

    zx150rr-29hp.


    _________________
    Shocked Twisted Evil UnLeAsH ThE MoNstEr EnErGY Twisted Evil Shocked


    Mai buat duit....click n register beb pree je...http://www.catcheye.com.my/?r=92194 carl9-0173380851/0178484768

    alldisc

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by alldisc on Tue Nov 10, 2009 9:45 am

    carlnain wrote:
    kr150c87 wrote:kalau time dulu, zaman 1502 stroke. paling terpantas pikup TZM, dan NSR.mmg midrange ke topspeed paling terpantas,so kawasaki terpaksa keluarkan Cyclone utk mengatasi NSR RR,atau 150sp utk follow..

    nope bro , kawa terpaksa keluarkan cyclone coz tuk berentap dgn NSR SP .
    coz kuasa kuda yg sama tinggi .

    NSR SP -40hp

    Cyclone-39hp

    Nsr RR -30hp kalo x silap aku.

    zx150rr-29hp.

    pendapat aku, kawasaki hasilkan cyclone bukan utk berentap dgn NSR SP. sbb NSR SP bkn produk official Honda. depa tak penah guna SP utk masuk race rasmi.

    NSR SP cuma popular di kalangan peminat motor malaysia sejak 7-8 thn yg lepas. tu pun bila ada unit2 terpakai yang boleh di bawa masuk ke malaysia dan di salin ke NSR RR.

    cyclone dihasilkan utk menduduki takhta kategori 150cc di antara NSR RR dan TZM tapi malangnya semua perancangan perlumbaan terpaksa dibatalkan ekoran kegawatan ekonomi Asia bermula hujung 1997.

    bila negara kita dibanjirkan dgn motor/skuter 4 stroke dari China/Taiwan maka rakyat mula sedar perbezaan motor 4 stroke dan 2 stroke terutama dari segi penjimatan petrol dan kuasa tarikan.

    akibatnya, sykt2 utama dah tak minat nak jual model 2 stroke lagi. tinggal kawasaki aje.

    kurt2812

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kurt2812 on Mon Nov 16, 2009 10:05 pm

    alldisc wrote:
    carlnain wrote:
    kr150c87 wrote:kalau time dulu, zaman 1502 stroke. paling terpantas pikup TZM, dan NSR.mmg midrange ke topspeed paling terpantas,so kawasaki terpaksa keluarkan Cyclone utk mengatasi NSR RR,atau 150sp utk follow..

    nope bro , kawa terpaksa keluarkan cyclone coz tuk berentap dgn NSR SP .
    coz kuasa kuda yg sama tinggi .

    NSR SP -40hp

    Cyclone-39hp

    Nsr RR -30hp kalo x silap aku.

    zx150rr-29hp.

    pendapat aku, kawasaki hasilkan cyclone bukan utk berentap dgn NSR SP. sbb NSR SP bkn produk official Honda. depa tak penah guna SP utk masuk race rasmi.

    NSR SP cuma popular di kalangan peminat motor malaysia sejak 7-8 thn yg lepas. tu pun bila ada unit2 terpakai yang boleh di bawa masuk ke malaysia dan di salin ke NSR RR.

    cyclone dihasilkan utk menduduki takhta kategori 150cc di antara NSR RR dan TZM tapi malangnya semua perancangan perlumbaan terpaksa dibatalkan ekoran kegawatan ekonomi Asia bermula hujung 1997.

    bila negara kita dibanjirkan dgn motor/skuter 4 stroke dari China/Taiwan maka rakyat mula sedar perbezaan motor 4 stroke dan 2 stroke terutama dari segi penjimatan petrol dan kuasa tarikan.

    akibatnya, sykt2 utama dah tak minat nak jual model 2 stroke lagi. tinggal kawasaki aje.


    asal kawasaki xnak kuarkan blik motor2 lama diorg ek??aku tgk motor2 lama ni lg cntik dr yg baru..n lg berkuasa dr yg baru..

    nytroz

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by nytroz on Tue Nov 17, 2009 6:02 pm

    Kalau tak silap model cyclone mmg diowang keluar utk race 150cc zaman tu la, lebih kurang gak strategi company utk berentap dgn maker honda & yamaha, tzm 1st model dulu mmg boleh tahan gak kuat, ade member sorang pakai yg 1st model tzm standard topspeed pun lebih kurang ngan cyclone standard leh pi 220kmh, tapi nsr sp mmg kira paling power masa tu, & harga pun rasanya paling mahal gak....

    maybe sbab skang ni bnyk sgt 4 stroke atas jln, so 2 stroke 150cc ni dah jadik rare, sejak ekonomi dah stat pulih sket ni pun dah nampak ramai mula carik balik model2 rare ni, kawa cyclone, tzm 1st model & nsr sp... it's not just sbab moto ni power je tapi dah jadik collectors item....

    kurt2812

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kurt2812 on Tue Nov 24, 2009 3:21 am

    nytroz wrote:Kalau tak silap model cyclone mmg diowang keluar utk race 150cc zaman tu la, lebih kurang gak strategi company utk berentap dgn maker honda & yamaha, tzm 1st model dulu mmg boleh tahan gak kuat, ade member sorang pakai yg 1st model tzm standard topspeed pun lebih kurang ngan cyclone standard leh pi 220kmh, tapi nsr sp mmg kira paling power masa tu, & harga pun rasanya paling mahal gak....

    maybe sbab skang ni bnyk sgt 4 stroke atas jln, so 2 stroke 150cc ni dah jadik rare, sejak ekonomi dah stat pulih sket ni pun dah nampak ramai mula carik balik model2 rare ni, kawa cyclone, tzm 1st model & nsr sp... it's not just sbab moto ni power je tapi dah jadik collectors item....

    motor2 lama ni klo tgk btol2,klo dapat kt owner yg pandai jaga..mmg cantik gler dr mtor2 baru mcm zx..my opinion la.. Laughing

    wan tuah

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by wan tuah on Wed Dec 09, 2009 2:14 am

    kurt2812 wrote:
    nytroz wrote:Kalau tak silap model cyclone mmg diowang keluar utk race 150cc zaman tu la, lebih kurang gak strategi company utk berentap dgn maker honda & yamaha, tzm 1st model dulu mmg boleh tahan gak kuat, ade member sorang pakai yg 1st model tzm standard topspeed pun lebih kurang ngan cyclone standard leh pi 220kmh, tapi nsr sp mmg kira paling power masa tu, & harga pun rasanya paling mahal gak....

    maybe sbab skang ni bnyk sgt 4 stroke atas jln, so 2 stroke 150cc ni dah jadik rare, sejak ekonomi dah stat pulih sket ni pun dah nampak ramai mula carik balik model2 rare ni, kawa cyclone, tzm 1st model & nsr sp... it's not just sbab moto ni power je tapi dah jadik collectors item....

    motor2 lama ni klo tgk btol2,klo dapat kt owner yg pandai jaga..mmg cantik gler dr mtor2 baru mcm zx..my opinion la.. Laughing

    betul tu..sy setuju dengan pendapat kurt..kalu ade rezeki lebih ingat nak sambar sebiji model mcm cyclone tu..

    faiz_krr

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by faiz_krr on Mon Dec 21, 2009 1:58 pm

    Kawasaki kr150r(kr150b)..2nd generation....


    _________________
    http://my.ipanelonline.com/register.html?inviter_id=452796

    faiz_krr

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by faiz_krr on Mon Dec 21, 2009 2:02 pm



    _________________
    http://my.ipanelonline.com/register.html?inviter_id=452796

    faiz_krr

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by faiz_krr on Mon Dec 21, 2009 2:04 pm



    _________________
    http://my.ipanelonline.com/register.html?inviter_id=452796

    faiz_krr

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by faiz_krr on Mon Dec 21, 2009 2:05 pm



    _________________
    http://my.ipanelonline.com/register.html?inviter_id=452796

    rahma

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by rahma on Fri Apr 23, 2010 5:53 am

    assalamualaikum bos saya mau nanya ni kalau kawasaki ninja r super kips enak ga dipakai

    wadin

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by wadin on Fri Apr 23, 2010 10:25 am

    Salam....Smile
    Tinggal sejarah je motor kips jenis2 lama ini... dulu memanglah laju sebab baru keluar kilang.semua masih ketat. kecuali kau pandai buat balik macam dulu(budget tinggi).
    Kalau motor BSA atau norton, kau simpan memang ada lagi spareparts...Motor klasik diaorg simpanan buat collector item... tapi kalau kawasaki kips, kau simpan lama lama jadi lah besi klasik Very Happy ....Timbang kilo dapat duit Itu bezanya japanese dan european bike...Company japanese go 4 bisnes je.
    [b]Ini semua pendapat aku
    ..kalau byk ilmu kau boleh pergi mana2, tapi kalau setakat motor laju, sejauh mana kau pergi?....HArian metro today. Kembara solo ke 27 negara menaik modenas GT128 KL-London....sama2 kita lihat Very Happy

    cau...

    dreamers_vault

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by dreamers_vault on Wed Jun 16, 2010 9:40 am

    kalo gitu x maju le yeop...hehe...

    dreamers_vault

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by dreamers_vault on Wed Jun 16, 2010 12:51 pm

    carlnain wrote:nope bro , kawa terpaksa keluarkan cyclone coz tuk berentap dgn NSR SP .
    coz kuasa kuda yg sama tinggi .

    NSR SP -40hp

    Cyclone-39hp

    Nsr RR -30hp kalo x silap aku.

    zx150rr-29hp.

    wow..menarik ni...agak2 la kan..kalo dpt up lg 10hp pe jadi ek kt cyclone tu? hehe..

    piston besor, carb besor, port n polish, bakar ekzos, lighten internal...mesti bedesup2 pegi nyer ni hehe

    r0cket_terbang

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by r0cket_terbang on Wed Jun 16, 2010 1:48 pm

    pergh... bes2....
    mcm2 imput dPt,


    dreamers_vault

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by dreamers_vault on Wed Jun 16, 2010 2:52 pm

    dengan adanya gambo atas tu...br la teman tau teman nyer model KR150R 2nd gen huhu

    kurt2812

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by kurt2812 on Wed Jun 16, 2010 10:19 pm

    meleleh tgh cyclone ni..tp ada ke org ciplak atau kombet yg lokal??

    dreamers_vault

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by dreamers_vault on Wed Jun 16, 2010 10:34 pm

    aku pernah tengok dulu2 mmg ramai org convert ke cyclone dr kr biasa...biasanya cover set belakang, tp bila jengah kt enjin tu tau dh ori atau x..yg aku suka cyclone ni 1 lg dia punya cable minyak susah nk putus banding kr...kr kerap putus..aku pakai kurang2 setahun sekali mesti putus...mahal pulak tu cable tu..

    n brek dia pun lain...2 pot..kr asal single pot je..braking cyclone ni jauh lebih best hehe

    Sponsored content

    Re: Sejarah Kawasaki Ninja 150

    Post by Sponsored content Today at 6:03 am


      Current date/time is Fri Dec 09, 2016 6:03 am