Kawasaki Kips Owners

FORUM FOR ALL GENERATION OF KAWASAKI KIPS


    Mari senyum2...

    Share

    alldisc

    Re: Mari senyum2...

    Post by alldisc on Thu Apr 14, 2011 1:05 pm

    Seorang doktor kelihatan bangga ketika puterinya yang masih kecil bermain-main dengan stetoskopnya.

    “Ya, Tuhan, terima kasih banyak, puteriku pasti berbakat dab ingin mengikuti jejakku sebagai seorang doktor,” katanya dalam hati sambil tersenyum.

    Anaknya kemudian mendekatkan stetoskop itu ke mulutnya dan berkata…..

    “Selamat datang di McDonald’s. Encik mahu order apa?”

    Doktor: Aduh..

    alldisc

    Re: Mari senyum2...

    Post by alldisc on Thu Apr 14, 2011 1:09 pm

    Ajoi semasa berumur 4 tahun datang dekat kepada perempuan yang sedang mengandung semasa ke klinik bersama ibunya.

    Dia ingin tahu dan bertanya wanita itu, “Mengapa perut mak cik besar sangat?
    Apakah ada baby dalam perut mak cik?”

    Wanita : “Ya adik.”

    Kemudian Ajoi, dengan wajah yang tak faham bertanya lagi “Apakah dia baby yang baik dan comel?”

    Wanita itu berkata, “Oh,Insyallah…Baby dalam perut mak cik ni memangnya baik dan sangat comel.”


    Ajoi kelihatan semakin terkejut, dia bertanya lagi…

    “kalau baby tu comel, kenapa makcik makan cian diaa...?”

    alldisc

    Haram Kawin dgn Gadis Sepejabat

    Post by alldisc on Thu Apr 14, 2011 1:21 pm

    Ajoi dan Sumardi yang baru balik dari solat jemaah Isyak di Masjid berborak-borak sambil berjalan.

    Sumardi: Aku nak kawin la Joi

    Ajoi: Alhamdulillah, dengan budak mana bai?

    Sumardi: Satu pejabat joi..

    Ajoi: Ish mana boleh kawin satu pejabat… haram tuh!


    Sumardi: (mula hangin) ko jangan memandai buat hukum sendiri la Joi!

    Ajoi: Betullah! Sengal2 aku selalu dengar ceramah agama tau!

    Sumardi: Ko ni dah belajar ajaran sesat agaknya

    Ajoi: Takde la bai, lu tanyalah mana-mana ustaz pun.

    Sumardi: Ok, ok cuba ko cakap sebab apa haram?

    Ajoi: Islam suruh kawin paling ramai 4 orang jer… kalau dah satu pejabat ko yang ada 20-30 org perempuan tu kan ke haram?

    Sumardi: siot terkena lagi aku……

    nekman

    Re: Mari senyum2...

    Post by nekman on Sun May 08, 2011 11:16 pm

    Nak buang carbon....hehehe


    alldisc

    Hak Penjagaan Anak

    Post by alldisc on Tue May 17, 2011 4:03 pm

    Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

    Kadi tanye kat pompuan tu... . "Kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?

    Pompuan tu jawab... "Saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya."

    Si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. ahhh... sudah... mende aku nak goreng kadi ni... .

    Kadi pun tanye si jantan... "Hah... kamu.... bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela"

    "Tuan kadi... kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya 'masukkan' dalam vending machine, pas saya tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. Saya nak tanye tuan.. air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?"

    Jawab kadi.."Hak kamu le.."

    Jantan tu kata lak.."Hah... sama le kes ni pun..."

    alldisc

    Datuk, Datin & Lembu

    Post by alldisc on Tue May 17, 2011 5:48 pm

    Suatu hari seorang menteri dan isterinya pergi merasmikan pusat pembiakan lembu Australia. Di depan hadirin.. seorang petugas dengan semangatnya menjelaskan proses pembiakan lembu ini..

    "Dato dan Datin.. Lembu kami ini mampu mengawan sebanyak 5 kali sehari."

    Mendengar penjelasan itu.. dengan pantas isteri menteri itu berbisik ke telinga suaminya.. "Dengar tu.. Lembu pun mampu mengawan sampai lima kali sehari bukan macam abang..!"

    Mendengar komen isterinya itu.. menteri tersebut cuma masam muka saja. Kemudian petugas di depan nya tadi meneruskan penerangan.. . "Lembu ini mampu mengawan dengan lima lembu betina berlainan sehari!"

    Menteri dengan senyum membisiki telinga isterinya.. "Dengar tu.. Lima kali sehari dengan lima betina yang berlainan.. bukan dengan satu betina saja.."

    alldisc

    Original

    Post by alldisc on Tue May 17, 2011 5:49 pm

    Alkisah seorang anak gadis yang ingin berkahwin mengikut pilihan sendiri.. Lalu dinyatakan hasratnya kepada orang tuanya.. kemudian berkatalah orang tuanya... sekiranya engkau ingin lelaki pilihan engkau sendiri.. carilah yang sopan santun dan ORIGINAL.

    Hatta sebulan mencari bertemulah dia dengan seorang jejaka yang sopan santun tapi keORIGINALannya belum lagi diketahui... setelah selesai upacara akad nikah maka malam pertama pun dilalui bersama.


    Pada malam pertama si suami memakai kondom kononnya untuk merancang keluarga. Keesokan harinya.. si isteri pun memberitahu kepada orang tuanya bahawa suaminya memang betul-betul ORIGINAL..

    Kemudian orang tuanya pun bertanya: "Macam mana engkau tahu laki engkau tu ORIGINAL?"


    Anaknya dengan selamba campur megah berkata: "Betul abah...! ORIGINAL...! Plastik pun tak bukak lagi...!"

    alldisc

    ajoi, ajoi, ajoi....

    Post by alldisc on Wed May 18, 2011 3:30 pm

    Seorang wanita ke Pejabat Pendidikan untuk memohon biasiswa pelajaran.

    Wanita: “Tolonglah encik, anak saya ada sepuluh orang”

    Pegawai: “Ok saya akan cuba, siapa nama anak-anak kakak?”

    Wanita: “Ajoi, Ajoi , Ajoi , Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, dan Ajoi.”

    Pegawai: “Hah? Semua nama anak kakak sama? Akak tak pening ker?”

    Wanita : “Oh tidak encik, malah makin senang kerja saya.”

    Pegawai: “Contohnya?”

    Wanita: kalau diaorang main luar, saya hanya panggil..Ajoi masuk!, semua akan masuk. Kalau nak panggil diaorang semua makan, saya cuma cakap, Ajoi makan! Semua anak saya akan datang ke meja makan!”

    Pegawai: “Hmm, tapi macamana kalau kakak nak panggil seorang jer?”

    Wanita: “Ah no problem encik, saya cuma memanggil nama bapa dioarang jer..”

    kliaepot

    orang sakit jiwa & anjingnya

    Post by kliaepot on Wed May 18, 2011 5:30 pm

    Di sebuah hospital sakit mental, seorang doktor sedang memerhatikan para pesakitnya. Seorang pesakit kelihatan sedang menyeret sesuatu seolah-olah sedang membawa anjing peliharaan. Lalu doktor menghampiri pesakitnya tadi..

    DOKTOR: Apa khabar anjing awak, sedang bawa dia pergi jalan-jalan ye..?
    PESAKIT: Ni selipar lah doktor, bukannya anjing..
    DOKTOR: Syukurlah kamu dah sembuh..

    Doktor pun meninggalkan pesakitnya itu tadi. Lalu si pesakit tadi berbisik pada selipar buruk yang diseretnya,"hahaha...kita berjaya menipu doktor tu kan BLECKY..".

    kliaepot

    Pak Ali dan Pari - Pari

    Post by kliaepot on Wed May 18, 2011 5:33 pm

    Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

    Pari Pari: Kenapa dengan kau?

    Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Tidak.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.

    Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.

    Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

    Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali..

    Pari Pari: Kenapa kau bersedih?

    Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera.

    Pari Pari: Inikah isteri kau?

    Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."

    Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".

    Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney Spears...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".

    alldisc

    esok je ye... jgn kejam.

    Post by alldisc on Fri May 20, 2011 5:18 pm

    Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

    Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

    Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

    Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

    Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

    Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

    hkm

    Re: Mari senyum2...

    Post by hkm on Wed Jun 29, 2011 12:14 am

    Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.
    Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.

    Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari
    ibu mertuamu”.

    Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.

    Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

    Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali
    melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu
    bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.

    Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”

    HAHA!! Bapa mertua dah lama tunggu saat itu rupanya!

    casterside

    Re: Mari senyum2...

    Post by casterside on Sun Feb 26, 2012 11:19 am

    ada 1 teka teki matematik yg masih memeningkan benak fikiranku..rasanya anda sume mungkin pernah dgr kot.
    ada sorang mamat nie mahu membeli sehelai baju adidas bharga RM97 drpd kawannya.oleh sbb kehabisan duit krn membeli ekzos YY pang lalu dia pun meminjam dari abangnya RM50 dan kakaknya RM50. Jadi total ditangannya ada RM100. setelah membeli baju tersebut baki ditangannya masih ada RM3.Dgn baki RM3 tersebut dia memulangkan RM1 kpd abgnya dan RM1 kpd kakanya krn tiada duit pecah. jadi baki hutang abgnya masih ada RM 49 dan kakaknya RM 49. Jumlah hutangnya berbaki RM49 + RM 49 = RM98. Jadi persoalannya mana hilang RM1 lagi???

    Sponsored content

    Re: Mari senyum2...

    Post by Sponsored content Today at 7:08 am


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 7:08 am