Kawasaki Kips Owners

FORUM FOR ALL GENERATION OF KAWASAKI KIPS


    air sejuk tak bagus

    Share

    amirburn

    air sejuk tak bagus

    Post by amirburn on Tue Apr 06, 2010 1:28 am

    Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.

    Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....

    Artikel ini berguna untuk semua.Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah, akan mendapat faedah dari amalan ini.

    Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
    Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

    Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

    Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.. Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.

    Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..
    Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa.

    Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

    Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!!

    mambang

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by mambang on Tue Apr 06, 2010 1:43 am

    gulp Shocked Shocked aku memang suka minum ais...lepas ni kena slow down la...thanks amirburn artikel yg sangat berguna...

    Guest
    Guest

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by Guest on Tue Apr 06, 2010 2:12 am

    aiyak! aku suka minum air sejuk tiap masa, tp tangan sakit sikit2 blah kanan.. huhu..
    mekasih atas nasihat! kene slow down nih minum ais..

    zalie78

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by zalie78 on Tue Apr 06, 2010 8:45 am

    goyang aku nak minum lepas ni...

    hantukatik

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by hantukatik on Tue Apr 06, 2010 1:43 pm

    Info berguna bro..petua org lame utk nk elakkn buncit/boroi/sewaktu dgnnye...jgn minum air berselang dgn makanan dan selepas makan. Selepas makan paling kurang stengah jam br minum( air suam jer )...insyaallah anda tidak akn boroi selagi anda mengamal amalan ini.

    ryuganz

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by ryuganz on Wed Apr 07, 2010 2:27 pm

    selalu benda yang sedap, tu la merosakkan badan.
    air sejuk, air manis, benda bergoreng,..rokok.. muehehehe

    hantukatik wrote:Info berguna bro..petua org lame utk nk elakkn
    buncit/boroi/sewaktu dgnnye...jgn minum air berselang dgn makanan dan
    selepas makan. Selepas makan paling kurang stengah jam br minum( air
    suam jer )...insyaallah anda tidak akn boroi selagi anda mengamal
    amalan ini.
    lagi satu sebab boroi, lepas makan terus 'main' dengan isteri. tu salah satu sebab jadi boroi. kena makan awal.
    aku dapat tips dari ustaz aku

    carlnain

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by carlnain on Wed Apr 07, 2010 7:40 pm

    Petua sebaik2nya x nak boroi ...sonang je ....bgn tido pg2 minum air masak bercmpr kurma + Madu , kumo2 terus telan je.....
    Terbaik beb , bukan takat boroi bermacam2 khasiat lagi ada , sunnah tu beb......


    _________________
    Shocked Twisted Evil UnLeAsH ThE MoNstEr EnErGY Twisted Evil Shocked


    Mai buat duit....click n register beb pree je...http://www.catcheye.com.my/?r=92194 carl9-0173380851/0178484768

    nytroz

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by nytroz on Thu Apr 08, 2010 10:13 am

    tringat nenek aku citer, arwah moyang aku umo masa meninggal dkt 90 thn kot, kalau mkn ke ape dia mmg suka minum air panas, sampai tahap air tgh didih tu trus tuang & minum, kira dah biase sgt..... air sejuk mmg tak elok pasal kita kan berdarah panas... kadang2 hati pun leh panas...huhu...

    amirburn

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by amirburn on Thu Apr 08, 2010 11:20 am

    ryuganz wrote:selalu benda yang sedap, tu la merosakkan badan.
    air sejuk, air manis, benda bergoreng,..rokok.. muehehehe

    hantukatik wrote:Info berguna bro..petua org lame utk nk elakkn
    buncit/boroi/sewaktu dgnnye...jgn minum air berselang dgn makanan dan
    selepas makan. Selepas makan paling kurang stengah jam br minum( air
    suam jer )...insyaallah anda tidak akn boroi selagi anda mengamal
    amalan ini.
    lagi satu sebab boroi, lepas makan terus 'main' dengan isteri. tu salah satu sebab jadi boroi. kena makan awal.
    aku dapat tips dari ustaz aku

    berguna betul!

    kurt2812

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by kurt2812 on Sat Apr 10, 2010 1:40 am

    btol la statement amir..tp kter bleh 'counter' blik risiko tu dgn senaman..aktiviti harian yg sihat..

    Sponsored content

    Re: air sejuk tak bagus

    Post by Sponsored content Today at 4:08 pm

      Similar topics

      -

      Current date/time is Tue Dec 06, 2016 4:08 pm